Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Aquesta setmana, el Museu Visigot de Pla de Nadal oficialment han obtingut la Q de Qualitat de Museus convertint-se en el segon museu de tota Espanya a obtenir-la.

'PATRIMONI I TURISME' 13 diciembre de 2018

Aquesta setmana, el Museu Visigot de Pla de Nadal (MUPLA) i el seu jaciment homònim ha rebut, per part de l'Institut de Qualitat Turística Espanyola (ICTE), la certificació que avala l'obtenció de la Q de Qualitat de Museus. L'ICTE va certificar que el MUPLA compleix amb la nova normativa sobre requisits per a la prestació de serveis de visites a museus (UNEIX 302002:2018), convertint-se així en el segon museu certificat de tota Espanya i el primer de la província de València.
Des de l'Oficina de Turisme de Riba-roja de Túria, ens que porta la gestió del museu i del jaciment, es va apostar per implantar un sistema de qualitat en aquestes dues entitats, prenent com a referència la Q de Qualitat Turística que posseeix l'oficina des de 2011; rebent aquest reconeixement amb gran il·lusió després del treball i esforç realitzat després d'implantar el Sistema de Qualitat.

La implantació de sistemes de qualitat en l'àmbit museístic és una iniciativa compartida entre l'Agència Valenciana de Turisme i l'ICTE. L'AVT a través d'un conveni de col·laboració amb l'ICTE van realitzar jornades informatives relacionades amb la nova norma nacional de qualitat turística aplicada a museus. Aquest projecte té com a objectiu aplicar aquesta nova norma adaptada per a museus i establir paràmetres de qualitat en l'atenció dels visitants. El projecte va començar al juny d'enguany, convocant diferents entitats museístiques de la província de València, donant-se a conèixer i incentivant la participació dels mateix. La importància d'aquest projecte radica a contribuir a la millora dels serveis oferits en els museus de la Comunitat Valenciana ajustant-se als requisits de la demanda turística, oferir serveis ajustats a aqueixa demanda i treballar dia a dia millorant l'atenció dels visitants.