Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

El servei d'atenció psicològica municipal va atendre 1364 persones durant l'estat d'alarma

L'Ajuntament de Riba-roja va contractar tres psicòlogues i una terapeuta.

'POLÍTIQUES INCLUSIVES, DRETS SOCIALS I MAJORS' 23 de juny de 2020

La crisi sanitària que hem viscut ha provocat que un gran nombre de persones hagen necessitat d'un suport i atenció psicològica per a manejar l'estrés i les situacions de malestar derivades de les diferents realitats que va generar aquesta pandèmia.

Per això, l'Ajuntament de Riba-roja va impulsar, després de decretar el Govern el decret de l'estat d'alarma, un servei d'atenció psicològica per a adults i joves, a fi d'ajudar-los en la gestió emocional provocada per la situació d'alerta social i sanitària derivada de la crisi del Covid 19.

Durant aquest temps, el servei d'atenció psicològica municipal ha atés 1.317 adults, mentre que l'atenció a joves ha sigut de 47 persones. Actualment i després de l'entrada de la denominada “nova normalitat” el servei ha quedat suspés.

Aquest servei telefònic d'atenció psicològica ha sigut atés de dilluns a diumenge de 8 a 22 hores per tres psicòlogues i i una terapeuta amb experiència i coneixement en les diferents àrees d'atenció, amb àmplia experiència i formació en persones majors i amb persones amb discapacitat i problemes de salut mental, la població més vulnerable.

S'ha atés especialment a persones majors, que com a conseqüència de la situació, han vist augmentat el seu sentiment de soledat, joves amb estats d'ansietat pels estudis, famílies desbordades per haver de compaginar treball i cura de fills i altres persones a les quals els ha sobrepassat la por, l'estrés i l'ansietat. Aquestes professionals han seguit en tot moment un protocol d'assistència amb plena garantia de confidencialitat professional.

Les professionals han marcat diferents pautes segons els casos, però amb patrons similars com a establir rutines a fi de suportar l'ansietat, convertir l'oci en activitats en el domicili, fomentar hàbits com la lectura, els mots encreuats

“S'ha atés principalment a persones en situació de vulnerabilitat; malalts i familiars a casa, població en aïllament/quarantena, familiars de morts per coronavirus, persones majors en soledat, persones amb discapacitat a les seues famílies”, assegura la regidor de Polítiques Inclusives, Lola Verdeguer, qui ha matisat “l'ajuda de professionals ha sigut clau per a poder superar aquesta situació extraordinària que hem viscut”.