Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Els alcaldes de l'Eix A3 participaran en l'elaboració del nou Pla de Rodalia de la Comunitat Valenciana

La millora de la línia C3 serà una prioritat de l'entitat pública en els pròxims anys.

'POLIGONS INDUSTRIALS' 12 de febrer de 2021

Els alcaldes de Riba-roja, Xest i Loriguilla han mantingut aquest matí una trobada amb el representant institucional de Renfe a la Comunitat Valenciana i Múrcia i coordinador del Pla de Rodalia, Juan Carlos Fulgencio per a traslladar-li “la necessitat de millorar les infraestructures ferroviàries concordes al desenvolupament industrial”, ha manifestat el president de l'Associació de Municipis de l'Eix A3, Sergio Alfaro.

La reivindicació de l'electrificació de la línia de Rodalia C3 ha sigut una constant dels tres municipis des que en 2015 se signara la “Declaració de Xirivella”, que recollia l'augment de la freqüència mitjançant l'electrificació i via doble de la línia C3, entre altres qüestions. Actualment, aquest mitjà de transport és clau per al futur industrial d'una àrea de 14 milions de m2, dels quals 8 estan ja desenvolupats i la resta pendents de desenvolupar i més d'un miler d'empreses instal·lades. Així, el 85% dels treballadors de la zona industrial procedeixen a més de l'àrea metropolitana, per la qual cosa “es fa necessari potenciar l'ús del transport públic”, assegura Alfaro.

A aquestes demandes se suma “la creació d'una estació intermodal en el PLV que facilite la connexió dels trens de mercaderies amb el Port de València”, matisa l'alcalde de Riba-roja, Robert Raga i apunta "som una àrea eminentment logística i junt amb Sagunt i Almussafes som els grans pols industrials”.

Fulgencio ha anunciat als alcaldes que formaran grups de treball polític-tècnics en coordinació amb la Generalitat Valenciana, la Diputació i el Ministeri de Foment en els quals participaran en la redefinició del Pla. Durant la trobada, el representant de Renfe ha destacat que serà necessari estudiar diverses solucions per a millorar la C3. En aquest sentit destaca “la possibilitat d'introduir la utilització de material rodant propulsat amb nitrogen, un tipus de combustible verd i ecològic, i l'ampliació a doble via per a dotar a la línia d'una major fluïdesa en un futur”. assegura Fulgencio.

En aquesta línia, ha insistit que impulsarà la coordinació entre les Administracions, que permeta avançar en el desenvolupament de les actuacions que estan en fase d'execució o les futures, al mateix temps es buscaran solucions de manera imminent per a atallar els problemes d'inundacions ocorreguts en 2018 en el gran Premi.