Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

La Diputació donarà una solució definitiva a la congestió de trànsit del polígon industrial de Riba-roja

Un estudi elaborat per la Diputació ofereix diverses alternatives que milloraran el flux de vehicles i descongestionarà els enllaços a l'A3 i A7.

'VIA PÚBLICA' 6 d'octubre de 2020

Els alcaldes de l'Associació de Municipis de l'Eix A3 s'han reunit aquest matí amb el diputat de Carreteres, Rafa García. Aquesta reunió se celebra després de les dues trobades previs que els alcaldes han mantingut durant l'últim mes amb la delegada del Govern a València, Gloria Isabel Calero, en els quals li van traslladar un document amb les reivindicacions i possibles solucions respecte a les connexions de l'autovia A-3 i l'A-7 i a les infraestructures de la zona, i que estan recollides en el Pla Estratègic de Desenvolupament Industrial desenvolupat amb la Universitat Politècnica de València.

En la reunió mantinguda hui, el diputat ha presentat l'estudi realitzat per la Diputació de València per a aconseguir la millor solució tècnica als problemes de congestió de trànsit que es registren en els accessos a l'A3 i el bypass, des del polígon industrial de Riba-roja.

L'estudi realitzat per la Diputació realitza una anàlisi del trànsit per a conéixer el patró de conducta dels vehicles que travessen diàriament aquests vials. Les dades que desprén l'estudi mostra que entre les 7.30-8.30 hores, la zona suporta el pas de 3.393 vehicles, dels quals un 13,1% són vehicles pesants, ja que es tracta d'un sector industrial eminentment logístic.

A més, l'estudi tècnic assenyala que l'enllaç de la CV-383 i la CV-374 amb l'A3 i l'A7 és actualment una zona d'un alt índex d'accidentalitat. Entre 2013 i 2019 s'han comptabilitzat en la zona 33 accidents, la qual cosa la converteix en un punt conflictiu de la xarxa viària.

La Diputació planteja fins a quatre solucions alternatives. No obstant això la que cobra més força planteja l'eliminació de la glorieta actual i el trasllat d'aquesta en direcció Loriguilla, la qual cosa permetria realitzar girs a dreta d'entrada i eixida del polígon, sense necessitat de modificar el sentit de circulació del sector 13 del polígon.

Així mateix, contempla la construcció d'un pas superior i el desdoblament de l'actual pont sobre les vies del ferrocarril. D'aquesta forma s'independitzarien moviments, per la part superior (pont) i per la part inferior del vial (nova rotonda), millorant el flux del Residencial La Reva i el polígon.

Amb aquesta solució s'habilitarien nous accessos i eixides al sector 12 i 13 del polígon industrial. Aquesta proposta es veuria millorada amb la construcció del Pont de Baló, amb accés directe a l'A3, el projecte de la qual eixirà a licitació en breu.

Actualment, els tres municipis sumen 14 milions de metres quadrats de sòl industrial, dels quals hi ha desenvolupat una mica més de 8 milions. La millora de les connexions a l'A3 i A7 és una reivindicació històrica de les tres associacions d'empresaris del polígon industrial, RIBA3, Associació d'Empresaris la Reva (Asocreva) i el Parc Logístic València (PLV) que mantenen una col·laboració estreta amb els tres ajuntaments.

En el termini d'un mes, el diputat de Carreteres, Rafa García s'ha compromés reunir-se de nou amb l'Associació i perfilar la solució definitiva que posarà fi a aquest problema. Paral·lelament, està prevista una reunió el pròxim 15 d'octubre amb el Ministeri de Foment.

El president de l'Associació de l'Eix A3 i alcalde de Loriguilla, Sergio Alfaro ha agraït l'estudi realitzat pels tècnics de la corporació provincial i ha ressaltat, “La millora dels accessos és una prioritat per a consolidar l'estratègia industrial dels tres municipis, tenim importants propostes d'inversió per a un futur pròxim que generarien riquesa i llocs de treball”.