Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

L'Ajuntament de Riba-roja oferta una atractiva proposada d'activitats per a Setmana Santa i Pasqua

El consistori obri l'espai Pacadar amb tallers infantils i vol de caxirulos com a alternativa a habitual pràctica en la devastada zona del riu.

'FESTES' 2 de abril de 2026

L'Ajuntament de Riba-roja de Túria ha programat una interessant proposta d'oci per a les vacacions de Setmana Santa i Pasqua. La deterioració de l'esplanada del riu i el seu entorn, lloc habitual de trobada de famílies i amics durant estes festes, ha portat al consistori a dissenyar una proposta alternativa per a gaudir d'estes dates tradicionals.

Durant els dies 5,6 i 7 d'abril, de 17 a 20 hores, coincidint amb la festivitat de Pasqua, l'Ajuntament ha organitzat una sèrie d'activitats gratuïtes, monitorades per personal qualificat, dirigides al públic familiar que es desenrotllaran a l'esplanada de Pacadar. Seran activitats, tallers i jocs unflables, de temàtica pròpia de Pasqua. A més s'habilitarà una zona per a ‘volar el caxirulo’, d'una forma segura i controlada.

Per als aficionats a la història i el patrimoni arquitectònic, l'Ajuntament ha programat per als dies 4,5,6 i 11 d'abril la Ruta Urbana de l'Aigua, un recorregut pel centre històric per a conéixer espais emblemàtics vinculats al riu Túria i els dies 4, 5, 13 i 25 d'abril, “Riba-roja Visigoda: València la Vella i Pla de Nadal”, que permetrà al visitant descobrir la petjada visigoda en el municipi a través de dos dels seus jaciments arqueològics més importants. A més, el 12 d'abril es realitzarà una jornada de portes obertes del Pla de Nadal. I per als amants de la naturalesa, la ruta a la Vall de Porxinos i Les Rodanes, un entorn natural de gran valor paisatgístic, és una proposta perfecta en plena naturalesa.

Els més jóvens tindran l'oportunitat de participar de les activitats en Territori Jove, amb les habituals activitats, jocs de taula, tornejos, biblioteca de còmics , de 15 a 21 hores de dimarts a dissabte. Per als més aventurers, els dies 8 i 9 d'abril, s'ha programat una jornada que inclou multiaventura a Enguera i a PortAventura.

“Tenim un municipi ple de potencialitats, que ens permet oferir alternatives segures i atractives per a poder gaudir en família, sense perdre l'essència de la tradició de les Pasqües. El riu està en procés de reconstrucció i no reunix les condicions de seguretat necessàries com abans de la Dana. Esperem recuperar en els pròxims anys este gran enclavament natural’, subratlla l'alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga.

Zona en reconstrucció

Coincidint amb l'inici del període vacacional, el consistori, en col·laboració amb el Consorci Provincial de Bombers de València, ha emés una sèrie de recomanacions per a evitar l'ús del Parc Natural del Túria, actualment en procés de reconstrucció amb motiu del pas de la Dana.

Malgrat les labors de neteja i retirada d'enderrocs i sediments, des del passat 29 d'octubre de 2024, el llit no es troba en el seu estat habitual. Encara que visualment semble estable, existixen riscos ocults que afecten la inestabilitat del terreny. Les voreres poden presentar buits o subsols erosionats que podrien cedir sota el pes d'una persona o vehicle. A més no sols es tracta d'una zona afectada per les obres, amb presència de maquinària pesant, sinó que riuada va deixar restes de l'arrossegament; ferros o troncs inestables sota la vegetació nova o el llot sec, per la qual cosa es recomana respectar la senyalització i els perímetres de seguretat.

A fi d'incrementar la seguretat, l'Ajuntament ha llançat una campanya informativa en diferents canals; xarxes socials, App Riba-roja Info, Canal d'Alertes i presencialment, en els principals accessos al riu, en la qual es recomana, expressament, evitar circular per les zones naturals del parc degut a la inestabilitat del terreny, es prohibix el pas en àrees senyalitzades per obres, ja que s'està utilitzant maquinària pesant, no banyar-se en el riu Túria, ja que el llit no és segur i extremar la precaució amb obstacles i sediments: poden existir restes d'arrossegament, ferros o troncs inestables ocults sota la nova vegetació o el llot sec.

Prevenció d'Incendis

El Consorci Provincial de Bombers recorda a més que en cas d'ALERTA 3 per vent (màxima alerta) queda terminantment prohibit realitzar qualsevol tipus de foc i establix la directriu ‘Foc Zero’, quedant terminantment prohibit encendre foc (incloent barbacoes portàtils o càmping-gas) fora dels llocs autoritzats, especialment amb l'acumulació de biomassa seca que va deixar la riuada.

L'organisme incidix en la necessitat d'apagar i arreplegar les colilles, ja que una xicoteta espurna en la mala herba seca del llit pot propagar-se amb rapidesa i recorda ‘segons l'article 132.2 del DECRET 91/2023, de 22 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana, per al període comprés entre el Dijous Sant i el Dilluns de Sant Vicent, els dos inclusivament. Queden suspeses totes les autoritzacions de l'Administració competent en matèria de prevenció d'incendis forestals o declaracions responsables per a utilitzar el foc en els terrenys que es troben a menys de 500 metres de terreny forestal.