Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja posarÓ en marxa un servei per a ajudar els majors a realitzar trÓmits digitals

L'objectiu Ús corregir la bretxa digital que afecta aquest sector de la poblaciˇ.

'POLITIQUES INCLUSIVES, DRETS SOCIALS I MAJORS' 24 de gener de 2022

L'Ajuntament de Riba-roja, a través de la regidoria de Polítiques Inclusives, Drets Socials i Majors, posarà en marxa un servei específic d'atenció per a ajudar les persones majors a realitzar tràmits administratius digitals.

Aquest servei naix amb l'objectiu de fer més amigable l'Administració Local i les seues gestions a un segment de població que presenta majors dificultats en el maneig d'internet, malgrat ser el que més esforços està realitzant per a adaptar-se al nou context digital.

“Amb aquesta iniciativa volem ajudar a les persones majors, sobretot, en el relacionat amb omplir i presentar instàncies per registre d'entrada o per seu electrònica i també en la resta de gestions digitals, ja que és una part de la població que pateix directament la bretxa digital”, ha destacat la regidora de l'àrea, Lola Verdeguer.

Per a accedir a aquest servei s'haurà de sol·licitar una cita prèvia a través del telèfon de Serveis Socials (961653147) en horari de 9 a 15 hores i de 16.30 a 19:00h de dilluns a dijous i només fins a les 14 hores els divendres. L'atenció de les persones sol·licitants es realitzarà de manera presencial en les dependències municipals del carrer Santander, nº4.

A més i durant el mes de desembre, l'Ajuntament de Riba-roja ja va posar a la disposició de les persones amb dificultats en el maneig d'internet, de mòbils intel·ligents o sense accés a la tecnologia els punts d'atenció personal, fixos i mòbils, per a l'obtenció del passaport COVID.

D'aquesta manera, es va ajudar a 63 persones a disposar del seu certificat per a accedir als llocs controlats i previstos en la normativa COVID. D'aquestes 63, 58 van requerir la impressió del certificat o la seua descàrrega i cinc la resolució de dubtes.

Pandèmia i procés de digitalització

El procés de digitalització s'ha accelerat de manera significativa en aquests dos últims anys amb a l'arribada de la pandèmia i el confinament, fets que han obligat els ciutadans a relacionar-se d'una manera més telemàtica amb les administracions.

En aquest sentit, el món digital en molts casos ha suposat una sèrie d'avantatges com el teletreball, però també dificultats per als qui no dominen els seus codis o no tenen accés a la tecnologia. Per això, les institucions treballen per a oferir als ciutadans accions de formació i informació la finalitat de la qual és que determinats col·lectius no es queden atrapats en la denominada bretxa digital.

“Durant aquest temps hem pogut constatar els problemes que els majors pateixen per a gestionar els avantatges que ofereix el món digital. Alguns han aprés el seu maneig i ja es mouen amb naturalitat en Internet, però altres continuen presentant problemes", ha explicat Verdeguer.