Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja presenta reclamacions contra cobraments i peticions il·legals de companyies i multinacionals i permet recuperar als seus veïns 10.344 euros durant l'any 2020

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) fa balanç.

'SERVEIS PÚBLICS' 29 de gener de 2021

L'Ajuntament de Riba-roja de Túria ha aconseguit recuperar fins a un total de 10.344’66 euros per als veïns de la localitat després d'interposar 132 reclamacions contra les peticions il·legals i indegudes formulades per diverses empreses, companyies i multinacionals. En els diners recuperats s'inclou tant les quantitats cobrades il·legalment com les reclamacions indegudes per les companyies als veïns.

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de Riba-roja de Túria ha fet balanç de la labor i l'activitat desenvolupada al llarg de l'any 2020 en el qual s'han atés un total de 287 consultes per part dels veïns i les veïnes de la localitat. D'elles, 158 s'han formulat de manera telefònica, altres 82 s'han presentat presencialment i les restants 47 han sigut realitzades a través del correu electrònic.

Sobre el total de les consultes presentades abunden les relacionades amb les companyies i empreses multinacionals dedicades al sector de la telefonia amb un total de 81 en total, també destaquen les 36 formulades sobre les agències de viatge, les 19 sobre les empreses elèctriques, les 16 sobre empreses asseguradores o les 12 relacionades amb bancs i entitats financeres. La relació de consultes es completa amb altres 13 sobre el sector de l'habitatge, les 10 del sector sanitari o les 31 sobre serveis genèrics.

El balanç de l'OMIC de Riba-roja de Túria constata també les 132 reclamacions formulades a instàncies dels veïns i les veïnes de la localitat en considerar que les empreses i les companyies havien cobrat quantitats il·legals o havien reclamat quantitats dineràries indegudes. Entre les reclamacions presentades destaquen les 51 relacionades amb el sector telefònic, les 11 sobre les agències de viatges, les 9 contra entitats financeres, les 8 sobre empreses dedicades al sector dels vehicles o les 7 de les companyies elèctriques. Les assegurances també han centrat altres 6 reclamacions mentre que el sector del gas i l'hostaleria han rebuts altres 2 peticions de l'OMIC.   

L'OMIC ha detallat les conclusions finals sobre les 132 reclamacions presentades al llarg de l'any 2020. D'elles, hi ha una gran majoria -69 en total- que s'han resolt de manera favorable a través de la mediació, altres 30 estan actualment en procés de tramitació, altres 19 s'han resolt desfavorablement mentre que altres 5 s'han derivat a arbitratge o 5 més s'han inhibit en favor d'altres organismes.

Entre les reclamacions formulades cal subratllar les 34 que han conclòs favorablement per als consumidors relacionades amb la telefonia, les 7 sobre bancs i entitats financeres acabades amb un final favorable, les 4 també favorables sobre l'electricitat o les 2 relacionades amb el sector dels electrodomèstics. Entre les desfavorables destaquen les 9 sobre telefonia o les 2 sobre agències de viatges o les altres 2 sobre vehicles i automòbils.  

El regidor de Serveis Públics de Riba-roja, Rafael Gómez, ha destacat “la important labor que desenvolupa l'oficina d'atenció al consumidor en el seu afany per defensar i protegir tots els drets dels nostres veïns davant les peticions que es consideren indegudes o il·legals per part de les empreses i prova d'això és el percentatge notable de les reclamacions que han conclòs de manera satisfactòria”.