Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja del Túria acull la presentació de la nova ruta eqüestre IE-031

Més d’un centenar de cavalls s’han concentrat este matí en l’Àrea recreativa de Riba-roja del Túria, per a la presentació oficial de la Ruta Eqüestre IE-031 Ruta del Túria.

'PATRIMONIO Y TURISMO' 17 de diciembre de 2012


La ruta, amb un itinerari de 35,3 quilòmetres, travessa trams de ribera d’oms en el Parc Natural del Túria i zones boscoses com la Vallesa i Els Rodanes i és una de les més completes d’Espanya.  A més discorre paral•lela per elements d’alt valor patrimonial com la Lloma de Betxí a Paterna, el Jaciment de València la Vella, el Pont Vell de Riba-roja del Túria, el pont del ferrocarril a Vilamarxant, les trinxeres i una sèrie d’artefactes hidràulics per tot el seu recorregut.

En este projecte de dinamització de l’activitat turística han participat conjuntament els Ajuntaments de Paterna, Manises, Riba-roja del Túria i Villamarxante, la Diputació Provincial de València, la Generalitat Valenciana i la Universitat Politècnica de València. A ells s’han unit empreses prestatàries de servicis eqüestres com a quadres, restaurants i hotels.

A les 10. 30 del matí , genets i cavalls han iniciat un recorregut pel Parc fluvial i pel nucli antic de Riba-roja del Túria i posteriorment s’han disposat agrupats per quadres en la pista eqüestre situada en el Parc Natural del Túria, davant de la mirada de tots els assistents.

La consellera d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient, Isabel Bonig ha reconegut la importància d’este tipus de rutes ‘per a la dinamització de les zones d’interior’ i ha destacat que ‘sis de les deu rutes eqüestres nacionals es troben a la Comunitat Valenciana’.

Per la seua banda, l’alcalde de Riba-roja del Túria, Francisco Tarazona ha reconegut ‘la importància que esta ruta té per a la promoció econòmica i turística del municipi’, a més de destacar el seu valor natural i ha volgut agrair ‘la implicació de totes les empreses prestatàries de servicis com a quadres o restaurants de la zona’.

A la inauguració oficial de la Ruta Eqüestre IE-031 ‘Ruta del Túria’ han assistit els alcaldes de Paterna, Lorenzo Agustí, Vilamarxant, Vicente Betoret, Llíria, Manuel Izquierdo Sant Antoni de Benagéber, Antonio Canyars i la regidora de Turisme de Manises, Amalia Wollstein, a més del Vicepresident de la Real Federació Hípica Espanyola, Fernando Vizcaíno, el vicerector d’Esports de la Universitat Politècnica, Angel Benito, i la directora del projecte per la Universitat Politècnica de València, Maria José Viñals.

Durant la presentació, Viñals ha anunciat que l’any que ve ‘la ruta, que ja ha sigut homologada, s’allargarà fins al parc de Capçalera’ i ha assegurat que s’està ‘negociant amb agències especialitzades de viatge perquè la comercialitzen i puga ser presentada oficialment en Fitur 2013’.

L’acte ha finalitzat amb l’entrega de plaques per part de les autoritats als establiments col•laboradors, Quadra Dos Jotes, Quadra Ca Cerezo, Quadra de Caputxí, Hípica Camarena, Centre Hípic Mes Ferrat, Centre Eqüestre La Rodana, Quadra de Vicente, Eguassada la Palometa, Centre Hípica Tramuntana, Restaurant Concheta, Restaurant Askuas, Restaurant La Muralleta, Hotel Mes de Canicati, Centre Social La Vallesa i Festers de Sant Antoni, Restaurante La Muralleta, Hotel Mas de Canicati, Centro Social La Vallesa y Festeros de San Antonio.