Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9
  • Imprimir

El ple municipal faculta el pagament de 1,5 milions d'euros a 274 prove´dors de l'Ajuntament de Riba-roja

El partit Popular, Vox, CompromÝs, i l'Esquerra s'han abstingut en la votaciˇ.

'HISENDA' 28 de marzo de 2024

El Ple de l'Ajuntament de Riba-roja de Túria ha aprovat este matí en sessió extraordinària i urgent el reconeixement extrajudicial de crèdit, amb l'objectiu d'evitar majors retards en els processos necessaris per a la realització dels pagaments a proveïdors sobre factures corresponents a servicis, obres i subministraments realitzats en el passat exercici 2023.

Amb els vots a favor del PSPV-PSOE i l'abstenció del PP, Vox, Compromís i L’Esquerra, s'ha aprovat la relació de pagaments de 947 factures per valor d'1.569.747,55 euros, que es faran efectius en les pròximes setmanes als 274 proveïdors.

‘Esta convocatòria atén la necessitat de no demorar fins al pròxim ple ordinari de 15 d'abril l'aprovació del pagament de factures en Reconeixement Extrajudicial i que els proveïdors puguen cobrar al més prompte possible les factures pendents’, assegura el regidor d'Hisenda, José Ángel Hernández, i assenyala ‘es tracta d'un procediment del qual disposen els Ajuntaments pel qual es carreguen al pressupost que s'està executant despeses efectuades en exercicis anteriors’.

Del muntant aprovat, 860.448,90€ corresponen al pagament de factures de servicis de naturalesa essencial, que no poden deixar de prestar-se i que estan en fase de licitació, com els servicis de recollida de residus sòlids urbans, RSU, la neteja de col·legis i instal·lacions esportives, el manteniment d'edificis i àrees industrials, el transport públic gratuït o el cost de les monitores de les Escoletes Municipals. 538.777,29€ correspons a factures menors de 3.000€ i més del 50 per cent del total van ser registrades al desembre de 2023 i durant els dos primers mesos de 2024.

Hernández ha recalcat, ‘totes les factures presentades derivades de la prestació d'obres i/o servicis s'han efectuat degudament i els preus complixen l'estipulat en el contracte o pressupost autoritzat pel gestor i regidor de cada àrea, atenent sempre preus de mercat’.

Durant la sessió, el responsable d'Hisenda ha recordat que la posada en marxa del nou sistema de gestió comptable, GEMA, ha comportat retards en la descàrrega de factures a través de la plataforma FACE. ‘este sistema substituïx a l'anterior en vigència durant els últims 24 anys i era necessari actualitzar-lo per a agilitzar la tramitació comptable-pressupostària’ Així, assenyala ‘no és un tema aïllat d'este Ajuntament, sinó que moltes administracions com actualment la Generalitat Valenciana s'ha vist afectada per problemes informàtics que han retardat el pagament a proveïdors més d'un any’.

L'edil ha recalcat, ‘pagar a proveïdors és reduir el període mitjà de pagament, que és un dels nostres principals objectius per a aconseguir l'estabilitat pressupostària i la regla de la despesa, que és sens dubte una de les variables fonamentals per a abordar la situació econòmic financera de les entitats locals’. ‘Adoptarem les mesures legals que siguen necessàries per a pagar dins del termini i en la forma corresponent als proveïdors, seguirem en la línia de modernitzar i agilitzar els tràmits en l'Administració’- ha ressaltat-.

Finalment, ha lamentat que en l'actualitat, el deute d'altres administracions públiques i entitats amb l'Ajuntament ascendisca a prop de quatre milions d'euros.