Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja aprova una carta de Serveis Municipal per a garantir la transparència i l'eficàcia en 44 compromisos al ciutadà

El ple aprova un document que garanteix la transparència i l'eficàcia.

'TRANSPARÈNCIA , GOVERN OBERT I PARTICIPACIÓ CIUTADANA' 23 d'abril de 2021

El ple municipal de l'Ajuntament de Riba-roja de Túria ha aprovat els 44 compromisos als quals se suma l'equip de govern per a garantir la transparència i l'eficàcia en la consecució dels objectius que es duen a terme habitualment. Per a això, s'ha aprovat la primera Carta de Serveis Municipal com a punt de partida per a aconseguir les metes marcades davant la ciutadania.

Aquest projecte municipal ha sigut confirmat pel ple municipal amb el suport del govern local del PSPV, als quals s'ha sumat el Partit Popular, Compromís, Esquerra Unida, Ciudadanos, Podem Riba-roja Pot i l'abstenció de Vox. Els compromisos suposen un valor afegit als serveis municipals que ja es presten en aquests moments per part del consistori.

El text de la proposta aprovada pel ple municipal recorda que la transparència, el compromís, la responsabilitat i l'eficàcia “són alguns dels principis que han de garantir les administracions públicament en el compliment de les seues obligacions” ja que, segons s'especifica “la ciutadania té dret a saber quins serveis es presten i a rebre'ls amb la major garantia de qualitat”.

La publicació de la Carta de Serveis inicia un camí cap a l'excel·lència en els serveis que presta l'Ajuntament de Riba-roja de Túria amb el ferm compromís de revisar, actualitzar i millorar aquests i futurs compromisos amb la ciutadania. La carta és un projecte desenvolupat en les polítiques de modernització, millora de la qualitat i transparència dels serveis públics.

Aquesta carta s'està duent a terme amb l'aplicació de la metodologia adequada de la Unió Europea i el seu posterior atorgament del segell de qualitat per part d'Aenor en la Comunitat Valenciana.

La carta de serveis es compromet a desenvolupar els serveis en les diferents àrees i departaments municipals que conformen l'estructura administrativa de l'Ajuntament de Riba-roja de Túria. En l'alcaldia es compromet a destinar 200.000 euros als pressupostos participatius i al contacte amb la ciutadania amb un mínim de deu trobades mensuals entre ambdós parts.

L'àrea de Transparència, Govern Obert i la participació ciutadana s'encarrega de la tramitació i contestació de les incidències i suggeriments rebuts en l'aplicació pública, a manera de memòria. A més, s'exigeix un mínim de 20 hores de formació per curs enfocada a associacions, clubs esportius i entitats ciutadanes i que no s'hagen pogut portar a bon terme.

Quant als serveis públics, el ple aprova l'establiment d'un servei de conectametro gratuït de transport amb almenys deu serveis de dilluns a divendres, així com altres compromisos com a majors línies d'autobús gratuït en dates assenyalades com a cap d'any, festes, Fadrins, Tots Sants o caps de setmana en època estival, al juliol i agost.

Una mobilitat ràpida i eficaç de les emergències de seguretat fixa el temps mínim de resposta al costat d'altres factors com les campanyes escolars de difusió entre adults i en l'àmbit escolar. En polítiques inclusives destaquen programes de formació per a persones amb diversitat funcional o suport a emprenedors en la matèria relacionada amb el comerç i el consum.

Altres departaments com a Biblioteques, Educació, Auditori, Conservatoris de Música i Dansa, Dona i Igualtat, Joventut, Esports, Turisme i Patrimoni, Urbanisme, Medi Ambient, Recaptació i, finalment, Comunicació inclouen els respectius compromisos amb els ciutadans per a dur a terme la seua funció d'atenció a les necessitats i demandes.

L'alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, ha destacat “l'avanç experimentat durant els últims anys en la consecució d'aquesta Carta de Serveis que garanteix una major democratització i participació dels ciutadans en la configuració de les respostes de l'administració local davant les demandes dels habitants del municipi”.

Foto: Sergio Arias.