Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja implanta el sistema de 'triatge' en l'àrea de polítiques inclusives i drets socials

Amb aquest sistema el consistori pretén garantir un canal de comunicació rigorós i reduir el temps d'espera.

'POLITIQUES INCLUSIVES, DRETS SOCIALS I MAJORS' 28 de gener de 2021

L'Ajuntament de Riba-roja posarà en marxa a partir del 29 de gener el sistema de “triatge”. Aquest model organitzatiu té com a objectius protegir la intimitat de l'usuari/a així com garantir un canal de comunicació més rigorós entre l'equip tècnic. D'aquesta forma, es reduirà el temps d'espera de la persona usuària per a ser atesa, millorant la qualitat del servei.

La “sala del triatge” se situarà en la primera planta de l'àrea d'inclusió i estarà atés per treballadors/as socials, educadores i administratives que atendran les problemàtiques presents en la ciutadania. Aquest servei s'oferirà de dilluns a divendres de 9 a 13 hores i se simultanejarà amb l'activitat que es presta des del centre.

El procediment consistirà en la recepció de la persona usuària en el centre, on es prendran les dades personals (nom, cognoms i DNI) i se li mesurarà la temperatura com a mesura de precaució davant la Covid 19. Posteriorment, se li remetrà al professional que es trobe a la “sala de triatge”, on se li atendrà de manera imminent. La professional encarregada realitzarà una entrevista prèvia i es valorarà la incidència de l'assumpte, podent solucionar a primera instància la necessitat o derivant-la a un tècnic més específic en la matèria. Conclosa aquesta primera atenció, la responsable de la “sala de triatge” categoritzarà el grau de l'assumpte i derivarà al tècnic corresponent.

La incorporació d'aquest nou model s'emmarca en la millora i professionalització del servei de polítiques inclusives i drets socials que s'ha dut a terme en els últims anys, amb la incorporació de noves àrees com la de Majors o Salut Mental o serveis de nova creació com el Telèfon d'atenció psicològica o les ajudes econòmiques per a dones víctimes de Violència de Gènere.

Aquesta eina permetrà solucionar les cites que vinguen sobrevingudes, és el cas de les urgències, que es prioritzaran a les cites prèvies amb incidència mitja- baixa.

Per a posar en marxa aquest model, treballadors/as socials, educadores/és i personal administratiu han rebut la formació adequada en matèria de majors, diversitat funcional, rendes, menors…, per a adquirir majors competències i capacitats per a solucionar qualsevol problemàtica.

La regidora de Polítiques Inclusives, Lola Verdeguer ha manifiestat, “és necessari seguir al costat de les persones en aquests temps tan difícils i davant la gran demanda dels nostres serveis amb motiu de la pandèmia que vivim, aquest nou sistema permet l'assistència de manera optimitzada i poder atendre ràpidament les situacions més prioritàries”.