Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja implantarà el programa 50/50 en el CEIP Mas d’Escoto per a reduir el consum energètic i fomentar l'eficiència

L'objectiu és elaborar un pla d'estalvi energètic específic per al col·legi i impulsar l'educació ambiental i els bons hàbits en la comunitat educativa.

'MEDI AMBIENT' 23 de febrer de 2022

L'Ajuntament de Riba-roja implantarà en el CEIP Mas d’Escoto el Programa 50/50 per a aconseguir la màxima eficiència energètica en el centre escolar.

Aquesta iniciativa, finançada per la Diputació de València en el marc del Pla Reacciona i el consistori de la localitat, pretén reduir el consum i la factura energètica en els centres educatius i fomentar l'eficiència energètica i l'ús responsable d'aigua.

Els aspectes més rellevants de la posada en marxa del Programa educatiu 50/50, que abasta el present curs escolar i el pròxim, són la creació d'un equip energètic encarregat de realitzar una diagnosi del consum energètic i d'aigua del col·legi i d'elaborar un pla d'estalvi específic. D'aquesta manera, es duran a terme una sèrie d'accions d'estalvi energètic i bons hàbits en el col·legi, els objectius del qual són conscienciar i impulsar l'educació ambiental.

Així mateix, aquest equip realitzarà un seguiment de les mesures establides i de l'evolució de resultats per a confirmar l'eficàcia. Els estalvis aconseguits en un any es prolonguen cap als següents i es garantirà un benefici a mig-llarg termini per a la comunitat educativa.

Per part seua, el regidor de Sostenibilitat i Transició Ecològica, José Luis Ramos, ha explicat que “en breu posarem en marxa aquest projecte com a pilot en el CEIP Mas d’Escoto, però la idea és replicar-ho en els pròxims anys en tots els altres centres educatius que vulguen sumar-se a aquesta iniciativa”.

“A més, aquestes accions- ha continuat Ramos- juntament amb el pla d'estalvi energètic i l'informe final ajudaran a tindre un full de ruta fonamental d'eficiència energètica en la qual sabrem quines són les millors mesures a aplicar, al mateix temps que generarà uns bons hàbits mediambientals”.

Durant aquest curs escolar, els treballs que es desenvoluparan en el col·legi tenen com a finalitat la coordinació, seguiment, comunicació i assessorament continu; la realització de sessions formatives que potencien la participació de tota la comunitat educativa i l'elaboració d'un informe energètic final del centre escolar.

Accions formatives

Una de les línies vertebrals del Programa 50/50 són les accions formatives. Aquestes es planificaran de manera prèvia al costat de l'equip energètic del centre i s'adaptaran els continguts a les necessitats reals del col·legi i al públic objectiu. Es dividiran en dos: tallers formatius i sessions formatives.

Els tallers, d'una hora de duració aproximada, versaran sobre temes energètics i s'impartiran dos: “Entendre la factura elèctrica i del gas i contractar només el necessari” i “Conceptes bàsics d'energia en la llar. Reduir el consum. Autoconsum energètic”. Podran ser presencials o telemàtics i estan dirigits a tota la comunitat educativa.
Respecte a les sessions formatives i de participació, es realitzaran tres sobre estalvi i eficiència energètica a l'inici de cada trimestre lectiu amb l'equip energètic de l'escola. Entre una sessió i la següent, el professorat i els/les alumnes que formen part de l'equip energètic traslladaran a la resta del centre escolar les conclusions de cadascuna de les sessions formatives i proposaran la realització d'activitats per a aconseguir els objectius d'estalvi.

Aquestes sessions seran interactives i s'estimularà als assistents per a la seua participació. L'objectiu d'aquestes sessions és el de formar a la comunitat educativa per a escometre el Pla d'Acció a posar en marxa en el col·legi per a contribuir a proporcionar energia segura, sostenible, competitiva i assequible en aquest i que servisca d'exemple amb solucions locals als desafiaments energètics i climàtics

A més i com a complement als tallers, es posarà en marxa un canal de comunicació per a membres de la comunitat educativa on poder realitzar consultes sobre els conceptes abordats en els tallers.

Informe energètic final

A la finalització del projecte, s'elaborarà un informe energètic final per al centre educatiu. Aquest document contindrà un històric de consum energètic i el del curs vigent; el càlcul d'estalvi energètic i econòmic, així com de la reducció d'emissions i el seguiment d'accions realitzades en cada fase del procés per a aconseguir els objectius establits a l'inici del programa.

Aquest informe ajudarà el centre educatiu a tindre consciència d'on ve i a on vol anar en matèria d'estalvi i eficiència energètica.