Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

8

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

Riba-roja reclama més mitjans per a garantir l'atenció telefònica en el Centre de Salut

El consistori ha proporcionat sis línies telefòniques des de l'inici de la pandèmia per a facilitar la comunicació entre veïns i personal mèdic.

'SANITAT' 17 de juny de 2020

L'alcalde de Riba-roja, Robert Raga exigirà a la conselleria de Sanitat i a la gerència de l'Àrea de Salut de Manises que dispose de més mitjans que garantisquen l'atenció telefònica als veïns i veïnes del municipi, així com de la població veïna de Loriguilla.

Aquesta exigència ve provocada pel malestar que ha generat en un gran nombre d'usuaris i usuàries el fet de no haver sigut ateses les seues consultes telefòniques en reiterades ocasions.

Com a conseqüència dels protocols del Covid19 establits per decret del Consell respecte a l'atenció sanitària en els centres de primària, aquests han limitat l'accés a les instal·lacions i les consultes siguen principalment telefòniques. Aquest fet ha provocat que es dupliquen les telefonades al centre col·lapsant la centraleta.

Per la seua banda, des que el Govern decretara l'estat d'alarma, l'Ajuntament de Riba-roja ha dut a terme una sèrie d'accions per a reforçar l'assistència sanitària en el Centre de Salut. La primera mesura va ser la incorporació de sis línies telefòniques que ha permés al centre sanitari una millor comunicació entre els pacients i el personal mèdic. “No obstant això i malgrat l'esforç del consistori per millorar l'atenció entre els usuaris i el personal mèdic, continuem detectant mancances i una resposta insuficient cap als nostres veïns, que es veuen en la necessitat de ser atesos pel Centre de Salut” assegura l'alcalde de Riba-roja, Robert Raga.

El consistori va llogar el mes de març passat una carpa exterior dotada de calefacció i seients, que és vigilada per Protecció Civil i Policia Local per a garantir la seguretat. Aquesta carpa ha convertit els accessos a la instal·lació en una gran sala d'espera i ha facilitat al personal mèdic realitzar un triatge entre els usuaris i detectar així amb major rapidesa i garanties de seguretat als possibles afectats per Covid. A més va instal·lar una carpa en la façana lateral per a facilitar la realització de test ràpids a la població sense necessitat de fer baixar del vehicle als usuaris. Fins hui, el Centre de Salut ha realitzat més de 120 tests ràpids de detecció del virus als veïns i veïnes de Riba-roja.

Les mesures de seguretat s'han completat amb la col·locació d'una font adaptada per a la higiene de mans dels usuaris, la cessió de dos vehicles elèctrics per a ús exclusiu del personal mèdic, que diàriament es desinfecten per una empresa especialitzada i la col·locació de senyalística de seguretat en mobiliari urbà i accessos al Centre de Salut.

Així mateix s'han efectuat tasques de desinfecció de la instal·lació i dels seus accessos per part de personal de la Direcció General d'Emergències.

Aquest pla s'ha reforçat amb reunions setmanals de coordinació i suport logístic amb la coordinadora del Centre de Salut, en la qual participen responsables polítics, el departament de Comunicació, sotssecretari municipal i el cap de la Policia Local.

L'alcalde de Riba-roja traslladarà aquesta queixa dijous que ve 18 de juny a la directora general de Règim Econòmic i Infraestructures de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut, Carmelina Pla en la reunió que mantindrà per videoconferència amb la responsable sanitària.