Menu Screen Reader

Menu Utilidades

Elegir Idioma

  • Imprimir
  • Contactar

Buscador

9

ORIENTACIÓN AL USUARIO

Está usted en:
  • Imprimir

El 96% dels usuaris del transport públic municipal estan satisfets amb el servei

Quasi un centenar de veïns i veïnes de Riba-roja es van sotmetre a una enquesta amb motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible.

'TRANSPORT' 4 d'octubre de 2017

El 96% dels usuaris de l’arRIBABUS i del CONECTA Metro estan satisfets amb el servei de transport municipal gratuït que presta l’Ajuntament de Riba-roja de Túria. Així es desprén dels resultats de l’enquesta realitzada en el marc de les activitats organitzades amb motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat.

Un total de 95 usuaris es van sotmetre a l’enquesta realitzada, en l’interior dels autobusos, durant el ‘Dia sense cotxe’. Del total de les persones enquestades, un 26,06% eren hòmens i un 70,93% dones, d’entre 41 a 60 anys, el col·lectiu que realitza un ús més freqüent del servei municipal.

Els desplaçaments de treball (66,66%), a l’hospital (24,41%) i els relacionats amb tema d’oci (24,41%) són els principals motius pel qual els enquestats recorren a este servei.

Les dades reflectixen com l’ús del servei és principalment diari, un 100% en el cas de l’arRibabus, que connecta el nucli urbà amb el polígon industrial i la localitat de Loriguilla i un 32,55% en el CONECTA Metro.

Per al regidor de Transports i Mobilitat, Rafa Gómez, “estes dades demostren el bon treball en matèria de mobilitat que estem realitzant des del govern, per a afavorir els desplaçaments dels veïns i veïnes, concretament al polígon industrial i a la parada de Metro, sense necessitat d’utilitzar el vehicle privat”.

Respecte a les possibles queixes o suggeriments plantejades, només un 1,16% d’usuaris del CONECTA Metro i un 11,11% en el cas de l’arRIBABUS consideren que els horaris no són els apropiats i tan sols un 2,26% creu que l’autobús no és accessible a tots per igual. “Este tipus d’iniciatives ens permeten conéixer de primera mà aquelles queixes o suggeriments que ens plantegen els usuaris, amb l’objectiu de millorar”, matisa l’edil.

Els usuaris també van ser preguntats sobre la franja horària. L’horari de matins en ambdós serveis és el més demanat entorn d’un 50%. Pràcticament el mateix percentatge es va arreplegar de les dades obtingudes en els usuaris del CONECTA Metro, que en este cas fan ús de l’autobús qualsevol hora (45,34).

Un altre dels aspectes millor valorats pels usuaris és la nova imatge de les marquesines d’autobús. La neteja i un disseny atractiu, de promoció turística del nostre patrimoni i d’altra banda, de conscienciació respecte a la tinença d’animals domèstics, ha causat bon impacte entre els usuaris que diàriament utilitzen el bus.